Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Wednesday, August 26, 2009

ISLAM DI NEGARA ISLAM ??? MALAYSIA

Saya terpaksa bubuh ??? pd negara Islam???Malaysia sebab saya sendiri dah confuse....dulu Islam Hadhari ..abis tu la ni apa pulak??? sebab tak ada nama Islam yang digunakan...jadi tinggal ??? aje la..

Bukan apa..catatan ni berkisar maklumat yang saya dapat ..(sumber dari mereka yg ambil kursus chef @ adik beradik chef..).. kata seorang adik ni yang tengah buat praktikal di kedai Rizqin (orang Rapat Setia mesti tau kedai ni..) bila ditanya kenapa tak buat praktikal di hotel? Katanya kalau buat praktikal di hotel...WAJIB RASA SETIAP WAIN / MINUMAN KERAS ...supaya mereka mahir untuk melayan kehendak pelanggan..INILAH CONTOH KEADAAN UMAT ISLAM DI NEGARA SENDIRI...


Berkenaan kes Kartika Sari Dewi  Sukarno pula..tuan punya diri menyesali perbuatan dan rela menerima hukuman yang dijatuhkan (telah membayar denda dan rela menerima hukuman sebat) tetapi SATU DUNIA (CNN, Reuters, AFP) KECOH DAN KELAM KABUT....ADA YANG SURUH DIA MERAYU DAN JANGAN REDHA DENGAN HUKUMAN TERSEBUT..BADAN2 ANTI ISLAM LAGI LAH (SIS)


Kartika yang ditemuramah oleh pihak media agak sebak dengan dugaan yang menimpa diri’nya, bukan apa, dia sangat bersedia untuk menerima hukuman tersebut. Alhamdulillah jika Kartika benar-benar insaf dan bertaubat Allah akan mengampuni dosa beliau..mudah-mudahan Allah memberikan Taufiq dan Hidayah kepada beliau dan menjadi muslim sejati.  Rasa kagum kerana bukan calang-calang orang yang redha menerima hukuman sebat, kalau orang lain, kami pasti mereka sudah larikan diri.


Ramai pihak yang merasakan hukuman sebat itu agak keterlaluan, tetapi Kartika enggan membuat rayuan, lebih berani dia memohon daripada pihak mahkamah untuk mempercepatkan hukuman.

  Pokok persoalan di sini ialah tentang orang Islam minum minuman keras..yang jalas HARAM HUKUMNYA..selebihnya adalah berkaitan urusan teknikal (ada yang mempersoalkan kesahihah hukuman dsb). Sepatutnya KERAJAAN berperanan mendidik rakyat menjadi muslim yang benar-benar mengabdikan diri kepada Allah , TAKUT DAN TUNDUK KEPADA HUKUM ALLAH.

WALLAHUALAM

No comments:

Post a Comment