كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Friday, July 23, 2010

DARI ALLAH KITA DATANG KEPADANYA KITA DIKEMBALIKAN..

Alhamdulillah pada ahad yang lepas (18 Julai 2010)  PASTI GOPENG telah mengadakan lawatan ke Pulau Pinang. Malangnya ana tidak dapat menyambut dan meraikan sahabiah dan anak-anak PASTI kerana menziarahi keluarga ibu saudara.  Adik kepada abah (makcik Timah) telah kembali ke rahmatullah..Sedihnya kehilangan...bermula dengan kematian abah Mei 2009, diikuti kekandanya (maklong) pada Ogos 2009 dan kini makcik pula kembali ke rahmatullah..

Keadaan makcik sebelum meninggal dunia lebih kurang sama seperti abah...abah dulu dari keadaan sihat-sihat tiba-tiba mengadu sakit perut dan berlarutan selama 2 minggu sehinggalah di saat akhir hayatnya doktor mengatakan aruah mengidap ulcer... makcik pula dalam dok sihat-sihat...mampu menunggang motorsikal lagi sebelum itu, kemudian sakit perut (apendiks) dan dilakukan pembedahan namun kompliksai semakin teruk , perut membengkak dan terpaksa dibedah sekali lagi. Namun kesihatan makcik semakin merosot dan doktor ingin melakukan pembedahn kali ke-3 namun tidak dibenarkan oleh anaknya...kerana kasihan melihat keadaan ibunya yang terlalu uzur..dan akhirnya makcik menghembuskan nafasnya yang terakhir setelah doktor menasihatkan untuk dibawa pulang.

Semasa menziarahi makcik di Hospital KPJ, Bandar Perda, Seberang Jaya, apabila terpandang sahaja muka makcik terus teringatkan aruah abah kerana rupa makcik seiras muka abah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka semua dan ditempatkan di sisi orang-orang yang soleh. AMIN. 

No comments:

Post a Comment