كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Saturday, May 21, 2011

PALESTIN - PM Hamas Cedera

Saturday, May 21, 2011



Meskipun disibukkan dengan berbagai-bagai kegiatan, perdana menteri Hamas Ismail Haniyah tetap menyempatkan diri untuk bermain bola dalam menjaga tubuh agar selalu cergas. Namun dalam sesi latihan bola Khamis kelmarin (19/5), Haniyah mengalami kecederaan.

Ismail Haniyah mengalami cedera selama latihan bola sepak di Kota Gaza, media Palestin melaporkan Khamis lalu.

Menurut laporan, perdana menteri Hamas cedera di kakinya dan dipindahkan ke hospital setempat, di mana ia menerima perawatan medik.

Pemimpin Hamas tersebut diperintahkan untuk beristirehat selama paling kurang 10 hari, dan tidak akan dapat mengikuti latihan bola sepak kembali sampai anggota badannya yang cedera sepenuhnya pulih.

Sumber yang dekat dengan Haniyah mengatakan perdana menteri telah menghadiri sesi pelatihan bola sepaka setiap minggu, kerana hal itu merupakansukan rutin bagi Haniyah.

Ismail Haniyah merupakan mantan pemain bolasepak yang dulu sering mengambil bahagian dalam acara-acara olahraga, termasuk pertandingan bola sepak di stesen bola sepak Gaza sebelum hancur oleh serangan Israel selama Operasi Lead Cast pada tahun 2009.

Di masa lalu, Haniyah dikenal sebagai salah satu pemain bola sepak terbaik di kelab bola sepak yang ada di kem pelarian Al-Shati dan kelabbola sepak asosiasi Islam, di mana ia juga menjadi anggota dewan direksi selama beberapa tahun di kelab tersebut.(fq/ynet)


SUMBER

No comments:

Post a Comment