Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Sunday, April 4, 2010

PALESTIN: 3 kanak-kanak cedera serangan jet Zionis


GAZA CITY 2 April - Tiga kanak-kanak Palestin cedera terkena serpihan kaca apabila jet-jet pejuang F16 Israel melancarkan enam serangan ke atas Genting Gaza malam tadi.

Kanak-kanak yang berusia dua, empat dan 11 tahun itu terkena serpihan kaca berterbangan dalam serangan ke atas kedudukan di daerah Sabra, barat bandar ini, kata ketua perkhidmatan kecemasan Palestin di Gaza, Moawiya Hassanein hari ini.

Serangan udara itu menyusuli beberapa serangan roket pejuang Palestin dari Gaza ke selatan Israel, termasuk sebuah roket yang mendarat di pekan Ashkelon malam tadi, menyebabkan kerosakan kecil tetapi tiada kemalangan jiwa, lapor tentera Israel.

Israel hari ini mengancam untuk melancarkan operasi tentera besar-besaran ke atas Genting Gaza jika pejuang Palestin tidak menghentikan serangan roket.

Tiga serangan udara Israel malam tadi ditujukan terhadap sebuah kawasan ke barat Khan Younis, selatan Gaza. Dua daripadanya mengenai pos pengawal sayap bersenjata Hamas, Briged Ezzedine Al-Qassam.
Serangan keempat memusnahkan sebuah bengkel di kem pelarian Nusseirat, tengah Gaza.

Dalam dua serangan lain, jet pejuang Israel membedil kedudukan di barat Gaza City, memusnahkan sebuah kilang tenusu di daerah Sabra, kata saksi.

Tentera Israel melancarkan serangan udara ke atas Genting Gaza sejak beberapa minggu lalu, bagi membalas serangan roket ke Israel oleh pejuang Palestin yang berpangkalan di Gaza.

Pejuang Palestin melancarkan lebih 40 roket atau mortar ke Israel sejak awal tahun ini, hampir 20 daripadanya pada bulan lepas, menurut angka tentera Israel.

Baru-baru ini, askar Israel turut bertempur dengan pejuang Palestin di kawasan sempadan.
Seorang remaja Palestin terbunuh pada Selasa lalu dan beberapa lagi cedera apabila askar Israel melepaskan tembakan ke arah penunjuk perasaan dekat sempadan Gaza.

Insiden itu berlaku ketika penduduk Arab Israel dan Palestin memperingati 'Hari Tanah', peristiwa enam penduduk Arab dibunuh oleh pasukan keselamatan Israel semasa protes membantah rampasan tanah pada 1976. - AFP


~ TAPI BETAPA SEDIHNYA RASA HATI KERANA UMAT ISLAM DI MALAYSIA MASIH LEKA DAN 'KEBULUR' SANGAT NAK MAKAN DAN BERBELANJA DI KFC & MC DONALD... SEDIHNYA WALAUPUN SUDAH DIBERITAHU TETAP JUGA BERBELANJA DI TEMPAT TERSEBUT....
   BANDINGKANLAH IMAN KITA DENGAN IMAN PARA SAHABAT YANG MENJAGA PERSAUDARAAN ISLAM..

fatwa dari Dr. Yusuf Qaradhawy yang berbunyi,  
Tiap-tiap riyal, dirham, dan sebagainya, yang digunakan untuk membeli produk dan barang Zionis-Israel atau Amerika, dengan cepat akan menjelma menjadi peluru-peluru yang merobek dan membunuhi pemuda dan kanak-kanak Palestin. Sebab itu, diharamkan bagi umat Islam membeli barang-barang atau produk-produk musuh-musuh Islam tersebut. Membeli barang atau produk mereka, berarti ikut serta mendukung kekejaman tirani, penjajahan, dan pembunuhan yang dilakukan mereka terhadap umat Islam di belahan dunia lainnya.

Kita tentu ingat dengan riwayat dari Ibnu Hisyam tentang kisah Yahudi laknatullah dari Bani Qainuqah yang merenggut jilbab seorang muslimah di pasar. Ketika itu, seorang muslimah datang ke pasar Bani Qainuqah (suku Yahudi) sambil mengenakan jilbabnya. Hubungan antara kaum Muslimin dengan Kaum Yahudi Bani Qainuqah ketika itu sedang dalam masa damai. Muslimah itu duduk di dekat seorang peniaga perhiasan.

Tiba-tiba beberapa orang dari mereka bermaksud hendak menyingkap kain yang menutupi wajahnya. Tentu saja wanita muslimah itu berontak. Diam-diam, tanpa diketahui si muslimah itu, peniaga perhiasan yang juga seorang Yahudi tersebut mengikat hujung bajunya, sehingga ketika sang Muslimah hendak bangkit, auratnya tersingkap. Orang-orang Yahudi di sekelilingnya mentertawakannya. Secara spontan wanita muslimah itu berteriak. Seorang laki-laki muslim yang ada di dekatnya melompat ke arah pengrajin perhiasan dan membunuhnya. Orang-orang Yahudi lainnya kemudian mengikat laki-laki muslim itu lalu balas membunuhnya. Peristiwa ini sampai di telinga Rasul Saw dan tanpa ragu-ragu Rasulullah Saw langsung memerintahkan kaum Muslimin untuk memerangi kaum Yahudi.

Maka sudah sepatutnyalah seluruh umat Islam bertindak memboikot barangan zionis & Amerika.

Semoga Allah membuka hati-hati umat Islam agar sensitif terhadap isu-isu yang melanda umat Islam.

No comments:

Post a Comment