كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Saturday, February 6, 2010

Perginya seorang Serikandi Muslimat

Satu kehilangan besar buat Kelantan dan Malaysia

Satu Kehilangan Besar 
AL-FATIHAH. Hjh Kalsom Osman atau lebih dikenali sebagai (Mak Som), mantan Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan merangkap mantan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat yang juga mantan Ahli Dewan Negara bagi Negeri Kelantan telah kembali ke rahmatullah pada jam 1 lebih pagi  hari Rabu 3 Februari 2010. Allahyarham adalah Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat bagi Sessi 2003-2005.

Allahyarhamah seorang yang gigih berdakwah dan berjuang untuk kepentingan Islam khususnya di bumi Malaysia ini. Kepetahan dan kelantangan Allayarhamah berucap dan berpidato sememangnya menaikkan semangat dan memberi kekuatan kepada para pendengarnya dan juga cukup digeruni pihak musuh.
Semoga Allah menerima segala amal kebajikannya dan ditempatkan di sisi orang-orang yang soleh hendaknya.

1 comment: