Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Saturday, February 27, 2010

Dalam Asam Jawa ada kepala anak biawak???


Sebentar tadi sambil menunggu berjumpa doktor untuk merawat anak, saya pun membaca akhbar METRO yang terdapat di klinik tersebut..Selain dari berita yang sedang hangat di media iaitu tentang adik Shafia Humairah Sahari yang terbunuh angkara perbuatan sumbang & keji ibu dan teman lelakinya..saya terkejut dan kegelian apabila membaca kisah kepala anak biawak dalam asam jawa.
Bayangkan betapa kotor dan jijiknya..kepala biawak hampir-hampir termasuk dalam ramuan masakan. Kejadian berlaku di Jasin,Melaka tetapi asam jawanya buatan syarikat tempatan dari IPOH, Perak!!! 
Itulah pentingnya kita membeli produk keluaran syarikat bumiputera khususnya syarikat-syarikat yang mementingkan kehalalan dan kesucian produk keluarannya seperti KOHILAL, HPA dan sebagainya.

HArian Metro-24 Februari 2010

ASAM JAWA KEPALA BIAWAK
JASIN : Seorang ibu muda nyaris menyediakan hidangan asam pedas kepala anak biawak utk hidangan tgh apabila mendakwa sebungkus asam jawa yg baru dibelinya dipercayai kepala haiwan itu ketika menyediakan bahan utk memasak pagi semalam.
Dlm kejadian jam 10.15 pg, ibu kpd 2 anak, Noraizun Razali,24, terkejut apabila asam jawa yg diramas dalam bekas plastik mengandungi objek keras & kasar.
Asam jawa tersebut adalah keluaran sebuah syarikat syarikat tempatan di Ipoh, Perak.

No comments:

Post a Comment