كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Tuesday, February 23, 2010

TAKZIAH KEPADA SAHABIAH..

Tengahari tadi saya mendapat berita seorang sahabiah (Dr. Tun) yang juga adalah AJK DMPG telah ditimpa musibah pada petang sebelumnya apabila beliau diragut di hadapan rumahnya sendiri ketika ingin membuka pagar untuk memasukkan kereta ke dalam pagar.

Menurut maklumat yang diterima peragut berjaya merampas beg tangan beliau..beserta dengan isinya. Semoga Dr. Tun diberikan kesabaran dan ketabahan oleh Allah dalam menghadapi ujian ini. Sememangnya kita semua sedar jenayah di negara kita di tahap sangat membimbangkan dan serius.. boleh dikatakan hampir semua kita atau kenalan kita yang pernah ditimpa masalah berkaitan jenayah samada rumah dipecah masuk, diragut, ditipu dan sebagainya..

Inilah keadaan negara kita Malaysia..seolah-olah tiada rahmat dan keberkatan dari Allah. Rakyat hidup dalam kebimbangan dan kacau bilau dengan jenayahnya yang tinggi, harga barangan yang tinggi, gaji yang tidak mencukupi sedangkan semua perkara memerlukan kepada duit.

Selesaikah masalah jenayah dengan menaikkan gaji polis,
menambahkan anggota polis,
meningkatkan kecekapan polis,
menggunakan dan meningkatkan pengunaan teknologi, persenjataan,
memasang cctv dan berbagai lagi teknik dan cadangan demi cadangan.????

Para wanita pula disuruh belajar ilmu pertahanan diri untuk keselamatan dan macam-macam lagi...ADAKAH SELESAI SEMUA MASALAH???

TEPUK DADA TANYA IMAN.

No comments:

Post a Comment