كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Wednesday, December 16, 2009

PERANCANGAN JAHAT MUSUH ISLAM - siri 1

السلام عليكم ورحمة الله
 
Saudara-saudara SeIslam yang dihormati,
 
Banyak sekali ayat-ayat al-Quran yang mengingatkan kita agar berhati-hati terhadap musuh-musuh Islam. Mereka tidak henti-henti memusuhi Islam serta berusaha gigih untuk menjahanamkan Islam dan umat Islam termasuklah memurtadkan umat Islam.




"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi "orang dalam" (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut-nya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. [Aali Imran=118]



Dan mereka (orang-orang kafir itu) tidak henti-henti memerangi kamu sampai mereka (dapat) memalingkan kamu dari agamamu (kepada kekafiran), seandainya mereka sanggup. AL-BAQARAH=217
وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ -

Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka. AL-BAQARAH=120
 
 

 
GANGGUAN MALAM ISRA'

Pada malam isra' Nabi saw mendengar panggilan di sebelah kanan dan kiri. يا محمد أنظرنى أسألك "Wahai Muhammad tunggu! Nescaya aku mahu bertanya"
-Itulah suara gangguan Yahudi dan Nasora.
-Mereka menjalankan perancangan dan agenda sulit untuk memerangi dan menghancurkan Islam, umat Islam serta pejuang-pejuang Islam.
 
PAKATAN JAHAT NATO

Dalam persidangan keselamatan NATO yang diadakan di Munich pada 20hb. Feb. 1995, Setiausaha Agung Pertubuhan NATO menyebutkan bahawa "bahaya pihak fundamentalis (Islam) lebih kurang sama dengan bahaya komunis dahulu". Beliau menambah, "Selepas komunis tidak ada lagi musuh kita selain Islam". Dan beliau menyifatkan Islam sebagai "bahaya(ancaman)hijau.

No comments:

Post a Comment