Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Wednesday, December 16, 2009

PERLUKAH ANAK DIHANTAR KE PLKN??

Alhamdulillah...hari ini tamatlah sudah anakanda Ali Saifuddin menduduki peperiksaan SPM.. Sememangnya pelajar lain ramai yang dah lama habis...sebab 'paper' akhir antaranya ialah 'paper' subjek agama..Isnin baru ni Bahasa Arab Tinggi & yg terakhir tadi Pendidikan Syariah..Semoga mendapat keputusan cemerlang..BERJAYA DI DUNIA & AKHIRAT..

Antara perkara yg sangat tidak diingini oleh kami suami isteri ialah panggilan ke PLKN..namun yang ditakuti itulah yang datang mencari kita...Nama anak kami antara yang terpanggil untuk ke PLKN, tapi sejak sekian lama lagi anak kami memang berhasrat untuk ke STAM..mudah-mudahan dapatlah dia meneruskan hajat melanjutkan pelajarannya...sudahlah baru sahaja tamat peperiksaan...baru nak bersama keluarga udah nak ke program PLKN?? (kena daftar 3 Jan '09).

Bagi kami biarlah budak-budak lain yang lebih memerlukan yang ke PLKN...mereka yang hanya MEREMPIT..KE CYBER CAFE (CC)...BERGAUL BEBAS , MELAKUKAN JENAYAH DSB...BUKANKAH PLKN DIKATAKAN DAPAT MENDIDIK ANAK-ANAK MALAYSIA MENJADI WARGA YANG BERTANGGUNGJAWAB DAN BERDISIPLIN......dan SANGAT RAMAI ANAK-ANAK MELAYU KHUSUSNYA YANG BERMASALAH...DIDIKLAH MEREKA..JADIKAN MEREKA BAK KATA ORANG TUA.."JADI ORANG".

No comments:

Post a Comment