Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Wednesday, December 16, 2009

TAHNIAH KEPADA MUSLIMAT PAS..




Tahniah diucapkan kepada muslimat Teluk Intan kerana berjaya menjadi johan PIDATO dalam program PENTAS PENCERAMAH anjuran LAJNAH PENERANGAN DMPN PERAK baru-baru ini.

Tidak ketingggalan diucapkan tahniah kepada adik Arbaiyah (wakil DMP Gopeng) walaupun mendapat saguhati tetapi sebenarnya penyertaan itu sendiri menandakan satu kejayaan..kejayaan kerana keberanian, kesanggupan dan usaha yang diberikan semata-mata untuk perjuangan Islam. Semoga Adik Arbaiyah akan terus istiqamah di dalam perjuangan Islam dan menjadi mata-mata rantai penerus perjuangan....

Ini kerana ramai lagi yang walaupun mempunyai ijazah/kelayakan namun tidak terpilih oleh Allah untuk berada di dalam jamaah Islam Parti Islam Semalaysia yang di bawah kepimpinanan ulamak..Mereka hanya sekadar mempunyai ijazah.....bekerja dengan pendapatan lumayan....berkahwin...mempunyai rumah besar...sibuk dengan isteri/suami & anak-anak.. URUSAN MEREKA SETIAP HARI HANYALAH SEKADAR URUSAN KERJA & RUMAHTANGGA SAHAJA...SIBUK SETIAP HARI..MASALAH ANAK BEGINILAH...BEGITULAH....PAYAH UNTUK BERGERAK WALAUPUN SEMASA DI KAMPUS DAHULUNYA SEORANG YANG AKTIF BERJUANG...

Saya mangambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada muslimat Gopeng yang istiqamah & ikhlas berjuang walaupun ada di kalangan mereka tidakpun mempunyai sekeping kertas yang dipanggil ijazah...Bagi saya mereka ini lebih baik daripada yang berkelulusan Pengajian Agama sama ada dari dalam atau luar negeri tetapi menolak perjuangan Islam atau menyokong perjuangan kebatilan...Nama-nama seperti Arwamah, Jasmaniar, Muniza, Norlia, Farah Foo, Arnuryanti, Hamidah, Fazliyana , kak Siti, Cikgu Maznah ..adalah contoh-contoh serikandi Gopeng yang berjuang tanpa memikirkan kepentingan pangkat @ harta..sebenarnya ramai lagi..nama-nama yang tidak disebutkan..yang merupakan tonggak perjuangan ISLAM khususnya bagi Kawasan GOPENG ini..




SIRU 'ALA BARAKATILLAH..

No comments:

Post a Comment