Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Thursday, May 7, 2009

Rakyat Perak menangis



Apa sudah jadi dengan negaraku Malaysia khususnya negeri Perak Darul Ridzuan...

Hari ini sekali lagi Perak menjadi tumpuan dunia apabila Sidang DUN Perak kecoh dan tegang kerana undang-undang dikesampingkan. Sejarah tercatit apabila Speaker DUN diperlakukan dengan kasar dan memalukan Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi dan berdaulat. Di mana perginya tamadun (kan ke Malaysia negara Islam Hadhari) dan 'kewarasan' para penjawat awam (yg menurut perintah) dan ahli politik BN apabila pihak penyokong Pakatan Rakyat diperlakukan seperti penjenayah dan dinafikan hak sebagai warganegara di tanahair sendiri.

Menurut Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar, sewaktu mengiringi baginda Raja Muda Perak keluar daripada Dewan , baginda menyatakan mahu bekerja dengan Pakatan Rakyat. Semoga Raja dan Sultan di negara ini tetap menjadi penaung dan pelindung rakyat jelata.
Bertahan sehingga saat terakhir

Kepada para pemimpin negara dan negeri, dengarlah suara rakyat yang mahukan keadilan dan demokrasi berjalan baik..buktikanlah kalian berkhidmat untuk rakyat bukannya rakyat menderita kerana kalian.

Firman Allah swt :

الذين ان مكناهم في الأرض أقاموا الصلوة و اتوا الزكوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنكر و لله عاقبة الأمور .

Orang – orang yang jika kami berikan kedudukan ( kuasa ) di muka bumi , mereka mendirikan solat , mengeluarkan zakat dan menegakkan yang ma’ruf ( syariat ) serta mencegah kemungkaran dan kepada Allah kembali segala urusan .

Surah Al Hajj : Ayat 41

No comments:

Post a Comment