Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Tuesday, October 27, 2009

Ariel Sharon Hari Ini


*Ini gambar lama

Sebuah sumber terpercaya dari salah satu media elektronik memberitakan keadaan terakhir Sang Penjagal muslim Palestin, Ariel Sharon. Akhbar terbitan Israel, "Hume Israel" mengutip informasi ini dari salah satu majalah elektronik harian terkemuka di negerinya. Media ini mempublish keadaan kesihatan mantan PM. Israel, Ariel Sharon yang kini masih menderita strok dan terbaring koma di rumah sakit selama lebih dari empat tahun.

Sharon yang saat ini usianya menginjak 81 tahun dirawat di RS. Syaiba tak jauh dari kota Tel Aviv. Ia dikabarkan terbaring dalam keadaan kedua mata terus terbuka, para perawat yang menjaganya kemudian menempatkan Sharon di depan televisyen yang menayangkan filem-filem panorama alam, aneka hewan dan terkhusus haiwan ternak sapi.

Hubungan Sharon dan Sapi
Majalah ini kemudian menuliskan bahwa keluarga Sharon masih sering menjenguk dan berinteraksi dengan dirinya, ini mengisyaratkan bahwa Sharon masih hidup. Salah satu dari anggota keluarganya kerap membacakan akhbar disampingnya dan mengabarkan perkembangan ternak sapi yang dia miliki di daerah Selatan Israel. Disamping itu ia juga dibacakan beberapa buku dan diperdengarkan musik-musik klasik.

Diceritakan pula, sejak Sharon terkena strok pada bulan Jul 2006 lalu, ada seorang laki-laki khusus yang ditugaskan mencukur janggotnya, untuk meminta itu, Sharon sering memberikan isyarat dengan menggerak-gerakkan jari jempol. Doktor-doktor yang merawat Sharon membenarkan hal itu dan memberikan keterangan, sungguhpun Sharon dengan keadaannya yang tergeletak di atas ranjang rumah sakit bertahun-tahun, kemungkinan besar dirinya masih hidup kerana denyut jantung dan tekanan darahnya hingga kini masih berjalan normal. Sama seperti kondisi awal kali pertama dirinya masuk rumah sakit pada empat tahun lalu.
Ketika ditanya lebih lanjut sampai bila kondisi Sharon akan terus menerus seperti ini, Solomo Segev, dokter senior yang merawatnya mengatakan, "Kalau diprediksi dari usia rata-rata di keluarga Sharon, ibu dan neneknya mati di atas usia 90 tahun". Solomo pun kemudian memperkirakan Sharon akan tetap dengan kondisinya seperti ini hingga lewat usianya di atas 90 tahun.

Majalah elektronik itu kemudian menutup beritanya dengan sebuah pertanyaan, apakah Sharon akan sembuh dari komanya? Doktor yang merawatnya kemudian menjawab, “Sharon bukan manusia biasa, ada pesakit lain yang berada dalam kondisi koma lebih lama dari Sharon, namun pesakit-pesakit itu masih dalam usia muda, dengan kata lain, pesakit seumuran Sharon biasanya tak bertahan lama, apalagi mampu bertahan hingga empat tahun, kalau itu terjadi, tentu ini diluar kewajaran.” (sn/ism)

p.s: 
Inilah balasan Allah kepada mereka yang tidak beriman...di dunia lagiaun laknatullah, Allah kekalkan mayatnya supaya manusia mengambil iktibar sehebat manapun beliau sebagaimana yang didakwanya..akhirnya tetap mati dan mendapat balasan setimpal daripada Allah s.w.t.

Hidup di dunia ini adalah untuk beramal soleh dan melaksanakan segala perintahNya...jauhi maksiat kepadaNya...selalulah berdoa untuk petunjukNya.

No comments:

Post a Comment