Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Saturday, August 1, 2009

UMAT ISLAM WAJIB MEMILIH PAS..

The govt will not abolish ISA: Nazri

By RUBEN SARIO


KOTA KINABALU: The government has no intention of abolishing the Internal Security Act (ISA), a law that has ensured stability in the country, Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Nazri Aziz said Saturday.

He said amendments aimed at ensuring ISA was not abused, including reducing the detention period without trial from 60 days to 30 days, could however be considered.

“The ISA is a necessary law,” said Nazri, after launching the Papar Umno membership recruitment drive and website in Papar town.

He said Barisan Nasional lawmakers would also not bow to any attempts by the opposition for a motion to abolish the ISA in Parliament.

“As long as Barisan Nasional is leading the government, the ISA will not be abolished,” Nazri said when asked about the anti ISA rally in Kuala Lumpur Saturday.

He said the rally was another attempt by opposition groups to undermine the administration of Datuk Seri Najib Tun Razak.

“The Prime Minister enjoys the popularity and support of the people. This is just another way for the opposition to try to chip away this support,” Nazri added.


P/S:

Lihatlah kesombongan BN tetap berazam ingin menekan rakyat khususnya yang tidak sehaluan dengan mereka. Rakyat seolah-olah tiada hak untuk bersuara dan mendapat keadilan..

Ramai lagi di kalangan mereka yang berbangsa Melayu khususnya di Malaysia yang layak mengundi tetapi tidak pernah mengundi atau belum mendaftar sebagai pengundi..maaflah..mereka ni kebanyakannya ialah yang tidak mempelajari tuntutan Islam yang menyeluruh....(apabila Islam hanyalah sekadar amalan peribadi yang khusus), atau terdiri dari mereka yang berfikrah ARQAM, TABLIGH dan yang seangkatan dengannya..ada dari kenalan saya yang cukup rajin beribadat sunat dan selalu merungut tentang kezaliman dan ketidakadilan kerajaan...tetapi bila saya bertanyakan di mana dia mengundi (lokasi), rupa-rupanya selama ini tidak pernah mengundi rupanya..

Sedihnya , Rasulullah saw bersusah payah berhijrah ke Madinah meninggalkan kampung halaman..Rasulullah dan sahabat berperang dan berjihad menyebarkan Islam ke seluruh dunia tetapi umatnya di akhir zaman ini hanya hendak bersembahyang, puasa, haji, zakat dan juga Islamnya hanya semasa hendak bersunat, kahwin dan mati yang disebutkan sebagai ISLAM NATWINTI.



No comments:

Post a Comment