Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Tuesday, July 7, 2009

Amanat Pesuruhjaya PAS Perak..


Baru-baru ini (27 Jun'09) semasa majlis makan malam anjuran PAS cawangan Changkat Larang (Kawasan Gopeng) saya sempat mencatatkan beberapa butiran ucapan PJ, al Fadhil Ustaz Abu Bakar Hussein. Walaupun sedikit terlambat... namun amanat ini perlu dikongsi bersama ahli PAS Kawasan Gopeng khususnya...

1) Beliau merasakan tugas sebagai PJ merupakan amanah berat daripada PAS Pusat yg mesti dipikul.

2) MISI UTAMA PAS PERAK - adalah mengembalikan pemerintahan yg telah dirampas oleh BN (UMNO) yg diibaratkannya sebagai PARTI RAMPAS. UMNO disinonimkan dengan PARTI RAMPAS kerana bertindak merampas segala-galanya...merampas pemerintahan negeri Perak daripada Pakatan Rakyat, merampas masjid, Surau, Dewan dsbnya.

3) Dlm menerima sesuatu berita...beliau mengambil contoh kisah Raja Najasyi...yg menerima dan memberi perlindungan kpd umat Islam yg berhijrah ke negerinya. Beliau tidak mendengar daripada satu pihak sahaja...yg sudah tentu berita yg diterima hanya memburuk-burukkan orang Islam...tetapi beliau bertindak mendengar sendiri berita/maklumat daripada sumber yg sah dan akhirnya bertindak melindungi orang yang berada di pihak kebenaran.

4) Berdoa semoga DUN Perak dibubarkan.
Perlu kerjasama semua pihak...bukan senang menghadapi BN..mereka mempunyai media..dsb....TETAPI PERISTIWA BADAR mengajar kita -siapa sangka umat Islam yang ketika itu golongan yang sedikit, tetapi dapat mengalahkan golongan yang ramai.

5) Suasana ukhuwah & mahabbah perlu dikekalkan di antara PAS, Keadilan & DAP di dalam PAKATAN RAKYAT.

No comments:

Post a Comment