Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Friday, July 24, 2009

Dun Galas dalam perhatian ?



kelulut@telokbakong.com
23.07.09


Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) PAS kawasan Galas di Parlimen Gua Musang, Che Hashim Sulaima, 45, kini dilaporkan dalam keadaan uzur akibat kanser perut.

Menurut sumber rakan terdekat Che Hashim berkata beliau kini sentiasa berulang-alik dari kawasannya ke Kuala Lumpur untuk mendapatkan rawatan kimoterapi bagi penyakitnya itu, yang kini berada di tahap empat.

Itu antara petikan akhbar yang pernah tersiar sebelum ini .

Minggu lepas penulis bertemu dengan biras yang bertugas sebagai SB .Beliau terlibat dan bertugas di PRK Bukit Gantang sebelum ini .

Setiap kali bertemu antara topik penting jadi bahan adalah politik.Malah PRK sebelum ini penulis sering bertanya tentang peluang PR.

Jawapan beliau sering positif , PR menang katanya .

Setelah kemenangan di Manek Urai dia mengingatkan bahwa Dun Galas didalam Parlimen Gua Musang sedang didalam perhatian .

Secara logiknya Umno pasti sudah menggerakkan jentera sedikit demi sedikit .

Apakah PRK akan berlaku lagi ? Jika SB sudah berkata demikian maksudnya sebarang kemungkinan perlu di hadapi .

Walau bagaimana pun sebagai muslim , ayuh kita mendoakan agar YB Che Hashim Sulaima di sembuhkan oleh ALLAH SWT .

www.telokbakong.com

www.telokbakong.blogspot.com

P/S: YA ALLAH ..JANGANLAH ENGKAU BEBANKAN KAMI BEBAN YANG BERAT SEBAGAIMANA ENGKAU BEBANKAN KEPADA ORANG-ORANG SEBELUM KAMI...YA TUHAN KAMI, JANGANLAH ENGKAU PIKULKAN KEPADA KAMI SESUATU YANG TAK SANGGUP KAMI MEMIKULNYA. AMPUNILAH KAMI, DAN RAHMATILAH KAMI. ENGKAU PENOLONG KAMI,MAKA TOLONGLAH KAMI TERHADAP KAUM YANG KAFIR.

No comments:

Post a Comment