Create your own banner at mybannermaker.com!
كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

Monday, June 22, 2009

AHLI PAS MESTI ISTIQAMAH MENGIKUTI TARBIYYAH

Alhamdulillah isu 'Kerajaan Perpaduan' telah diselesaikan oleh pimpinan PAS sendiri dan juga disepakati oleh pimpinan Pakatan Rakyat.

Kepada ahli PAS dan juga mereka yang mengaku ahli PAS (walaupun tidak pernah mengikuti program PAS..dan bukan ahli PAS pun)...yang sebelum ini 'meloncat' apabila wujudnya suatu isu yang sebenarnya hanyalah mainan media dikuasai BN untuk meruntuhkan PAS dan Pakatan Rakyat...insaflah. Sememangnya pimpinan bukannya maksum dan mungkin melakukan kesilapan tetapi harus diinsafi mereka sentiasa taqarrub dan bermunajat dengan Allah swt. Setiap keputusan yang diambil setelah melakukan istikharah dan bermesyuarah. Dan jika ada ketersilapan setelah membuat keputusan, InsyaAllah pahalanya telah ada di sisi Allah swt.

Mereka yang mendapat 'tarbiyyah' di kedai-kedai kopi atau restoren inilah yang selalunya berlebih-lebihan di dalam memberi pandangan dan komen terhadap pimpinan PAS..sedangkan diri sendiri sudahlah tidak menerima tarbiyyah...banyak pula kelemahan-kelemahan peribadi masing-masing. Hanya mereka yang mengenali para 'pengkomen' ini yang lebih tahu peribadi mereka yang sebenar.

PAS bergerak dengan bercirikan kepimpinan ulamak dan kepimpinan berbagai keilmuan,
pengalaman, didokong oleh seluruh aktivis PAS di pelbagai peringkat untuk memenuhi segala perintah Allah.

Wallahualam.

No comments:

Post a Comment